Fáradtság | Panangin®

Fáradtság

Fáradtság

Mire utal a fáradtság?

Mit tehetünk, amikor testünk akkumulátorai lemerülőben vannak?
Habár a fáradtság lehet természetes dolog, az élet velejárója, attól még nem kell szeretnünk, törekedhetünk a megszűntetésére, megelőzésére. Hosszantartó, látszólag indokolatlan fáradtság esetén mindenképp orvoshoz kell fordulni.
Amennyiben fáradtnak érezzük magunkat, de még nem kórosan és már nem is szokványosan, akkor érdemes átgondolni, hogy mi lehet a hátterében. Így az okot tudjuk kezelni.

Mik lehetnek a fáradtság okai (és mit tehetünk ellene)?
A legalapvetőbb, amikor a kevés, vagy nem pihentető alvás következménye. Erre a legegyszerűbb megoldás, ha tehetjük, aludjunk többet.
Szerencsére a mai világban már arra is áll eszköz a rendelkezésünkre, hogy megmérjük az alvásunk minőségét, vagyis azt, hogy az alvással töltött idő alatt mennyit pihen a szervezetünk.

Alvásproblémát okozhat a nem megfelelő alvási higiéné is. Ha tehetjük, aludjunk kényelmes ágyban, komfortos, nem túl meleg és nem túl hideg hőmérsékleten, sötétben, csendben. Távolítsuk el az ágyunk közeléből az elektromos készülékeket is, pl. a mobiltelefont sem jó a fejünk közelében tartani éjjel.

Az alkoholfogyasztás, a késői étkezés és a nagy intenzitású mozgás is lehet oka a fáradtságnak, mert rontja az alvás minőségét, főleg ha kevéssel lefekvés előtt történik.

A nagyobb mennyiségű, vagy zsíros, nehéz ételek fogyasztása is rosszabb alváshoz vezet, ezeket célszerű kerülni az esti órákban. Egyébként is túlsúlyhoz vezethet a nem megfelelő táplálkozás, aminek egyéb káros következményei lehetnek az egészségre.

A hosszan tartó fogyókúra, alultápláltság is lehet oka a fáradtságnak.

Gyakori a rohanó világunkban a stressz, túlhajszoltság okozta kimerültség is. Ezen segíthet a tudatosabb életvitel, jobb szervezettség, valamint a B-vitaminok és a Magnézium.

A rendszeres mozgás és a szabad levegőn tartózkodás jó hatással van az alvásra, a stresszre, a normális testsúly elérésére/megőrzésére, mindezek által a fáradtság leküzdésére.

Vitamin- és ásványi anyag hiánya is problémát jelenthet. Ebben az esetben ezeket pótolni kell. Ilyenek pl. a C-vitamin, B-vitaminok, D-vitamin, Cink, Magnézium, Vas.

A fáradtság betegségre is utalhat. Ilyen esetben mindenképp szükséges az orvos felkeresése és az általa javasolt terápiát egészíthetjük ki a jobb közérzet érdekében.

Vírusos vagy bakteriális fertőzések esetén gyakran kísérő tünet a fáradtság. Sok folyadékkal és C-vitamin pótlással is tudunk tenni a javulásért.

Egyes anyagcsere betegségek, mint pl. a pajzsmirigy-alulműködés vagy az inzulin-rezisztencia és a cukorbetegség, szintén okozhatnak ilyen tüneteket.

A vérszegénység egyik jellemző velejárója a fáradékonyság.
Daganatos betegségek, migrén, pszichés problémák, pl. depresszió esetén is gyakori tünet.

Az alacsony vérnyomás, valamint egyes szívproblémák, mint a szívritmuszavar, szívelégtelenség, az érbetegségek és a szívroham jele is lehet a fáradtság. Az orvos által felírt gyógyszerek mellé kiegészítőként segítséget jelenthetnek a Magnézium és a Kálium tartalmú készítmények, pl. a Panangin Forte, mert javítják a szívizom anyagcseréjét, valamint az összehúzódási képességét, ezáltal járulva hozzá a szív- és keringési rendszer egészségéhez. „A szíve élete legfontosabb társa. Viselje gondját!”

Figyeljünk oda magunkra, tegyünk az egészségünkért és győzzük le a kimerültséget!

A kockázatokról és a mellékhatásokról olvassa el a betegtájékoztatót,
vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!